בג"צ: ליצמן לא יכול לשמש סגן שר, המועצת תתכנס ותכריע

    ארי וידר 3 Comment on בג"צ: ליצמן לא יכול לשמש סגן שר, המועצת תתכנס ותכריע
    16:10
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on שבועיים לאחר ליל הניסים: צה"ל פינה שרידי טיל איראני

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם נציג יהדות התורה ישמש לראשונה כשר בממשלה? הסיכויים לכך גדולים לאור פסיקת בית המשפט העליון בנוגע לעתירת יש עתיד נגד מינויו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

    לפני זמן קצר פירסמו שופטי בית המשפט העליון את החלטתם וקבעו כי ראש הממשלה חייב למנות שר בריאות במשרה מלאה תוך 60 יום. "על כן אציע ליתן בזה צו מוחלט לפיו יחדל הרב ליצמן לכהן כסגן שר הבריאות תוך 60 יום מהיום. הוא כמובן יוכל להתמנות לכהונת שר הבריאות ככל משפטה וחוקתה", נכתב בהכרעה.

    בתחילת ההכרעה כתבו השופטים: "נפתח ונאמר, כי כל שייאמר כאן אינו בא לפסול חלילה את סגן השר ליצמן כשלעצמו או להטיל בו דופי, וכבר אתמחי גברא בכהונתו במשרד הבריאות בימי הממשלה ה-32".

    עוד מתחו השופטים ביקורת על ליצמן ואגודת ישראל וכתבו "לא למותר לציין, כי נשגב מבינתנו מדוע לא עשה הרב ליצמן עתה מעשה וגאל את העתירה המביכה מן הצורך בהכרעה, וזאת על-ידי הצטרפות לממשלה כשר ובא לבריאות העם גואל. הכל – לרבות סיעת אגודת ישראל בהודעתה שהובאה מעלה – שמרו על שתיקה רועמת בעניין זה".

    מקורביו של ליצמן הבינו לאחרונה כי האפשרות הסבירה היא שעתירת מפלגת יש עתיד תתקבל, ובתגובה אמרו כי עתה יציג ליצמן את ההחלטה בפני מועצת גדולי התורה שצפויה להתכנס השבוע, וינהג על פי החלטתה כאשר ההערכה היא כי חברי מועצת גדולי התורה יאפשרו ליהדות התורה ליטול את התפקיד המינסטריאלי.

    הערב נכנס ליצמן לאדמו"ר מגור ועדכן אותו על ההתפתחות.

    גורמים מעריכים כי מועצת גדולי התורה תדון בנושא בישיבתה השבוע.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מעניין אם יבקשו גם למנות שר חוץ במשרה מלאה

    2. 1

      איפה הכסף?
      ליצמן הגיע לקחת משרה בפחות כסף, אבל לפיד רוצה שיקבל עוד כסף, אז בסוף איפה הכסף? אצל החרדים כי לפיד לא רוצה שנשאיר את זה לאחרים!